ÖVRIGT
Carpart 1  följer Konsumentverkets rekommendationer:
http://www.konsumentverket.se

Beställning är bindande.
Din beställning är bindande men kan naturligtvis avbokas eller ändras fram till dess att leverens är gjord. Därför kontakta oss snarast om du vill göra någon ändring efter att du erhållit orderbekräftelsen.

Öppet köp och ångerrätt.
Du har 14 dagars öppet köp och ångerrätt. En retur förutsätter att varan ej använts och är i samma skick som vid mottagande. Vill du returnera maila oss information om ordernummer och vilken/vilka varor du önskar returnera. info@gronvarld.se
Vid returer betalar du alltid själv returfrakten (se anledning av retur nedan)

Returer:
Adress till oss vid retur är.
Carpart1 AB
Illervägen 
3545  Växjö
OBS Varor som beläggs med lösen dvs efterkrav eller motsvarande till oss löses ej ut.

Vill du byta ut din vara så debiterar vi en hanteringsavgift på 30:-. Dessutom får du betala frakten till dig och den totala kostnaden får du meddelande om innan leverans sker.

Vill du lämna tillbaka varan måste du även uppge ditt bank eller kontonummer så att vi kan sända tillbaka pengarna. Vi betalar dock ej tillbaka frakt- eller postförskottskostnader utan enbart summan på varan/varorna. 
Avgifter hos Tradera/Payson vid retur.
Då dessa tar ut en avgift  upp till 10% till oss när betalning sker genom deras system kommer vi att dra av denna avgift vid eventuell retur och återbetalning. 

Outlöst paket
Hämtar du inte ut ditt paket   kommer vi debitera/fakturera dig  för frakt till dig och returfrakt.  Detta sker genom fakturering.

Garantier
Vi lämnar generellt 1 års garanti på de delar vi säljer. Vid reklamationsanspråk måste ni först maila oss anledningen och invänta vårt svar.  Vi lämnar ej ersättning för arbete i samband med byte av reklamerad produkt ej heller för felaktig montering. Vid godkänd reklamation  sänder vi kostnadsfritt en ny produkt alternativt återsänder beloppet efter överenskommelse. Vid retur av reklamerad produkt kommer vi sända er en returfraktsedel. 

Vill du reklamera varan
Har varan skadats i sändningen ställer du reklamationsanspråken till transportören (ex Schenker).  Är du missnöjd med varan mailar du oss anledning och om du vill lämna tillbaks den eller byta ut den. Har vi levererat fel vara eller den på annat sätt är felaktig står vi även för returfrakten till oss.

Enligt konsumentlagen 2000:274 § 14.3 gäller inte ångerrätten om varan pga sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal (använda varor återtages alltså inte).

Åldersgräns mm
Är du under 18 år måste målsmans godkänna din beställning.
Falska beställningar polisanmäles – notera att IP-nummer på er datoruppkoppling registreras vid ert köp.

Tvister
Tvist enligt dessa villkor kan avgöras enligt svensk lag.